Spenderade en lördag på bästa sätt!

Igår gick jag ut och tog en promenad och de var första gången på länge jag kände att jag hade bra energi, kan ha varit för att jag hade min storebror i lurarna och vi pratade länge & skrattade högt många gånger! Precis som det ska vara :).
Sen blev de duscha och göra sig i ordning, en tjockkorv med bröd hann jag få i mig också sen bar det av med min sambo till Kista för att köpa presenter då vi skulle på 2 kalas denna lördag. Japp, klockan var 15,00 redan nu och då började egentligen det första "kalaset" så vi var sena som alltid. Det värsta/bästa är att vi båda är såna som alltid gör allt i sista minuten så man blir inte arg på varandra för att den ena är långsam utan vi är på samma nivå båda två haha. Men men sak samma, i kista köptes bio biljetter till Daniels faster och hennes man (båda fyller år, även deras dotter fyller år där i krokarna) så hon fick presentkort på Mall Of Scandinavia. Sedan gick vi in på Dressman XXL och köpte present till min kära far, han behövde/fick massa olika kallingar och sen slog jag till med hängslen också i hopp om att han ska testa det så vi slipper se hans skåra som alltid blir, japp de är sant haha..

Nu mot första "kalaset" i Solna, alltid lika trevligt hos Daniels släktingar med god mat/bakelser. Jag trodde nog de mest skulle bli bullar och tårta men dom hade som vanligt massa god plock mat. Pajer, rostbiff, potatissallad, sallad, såser ,bullar, grönsaker med dipp och kladdkaka med glass. Helt underbart! Hade ju dock redan ätit en tjockkorv men som vanligt går de ju alltid ner mer :/, så tog lite men försökte ändå tänka på att vi skulle på middag hos mina päron bara 3-4 timmar senare :)..

Här kommer bild från den goda maten/fikat hos Daniels faster med familj.


Efter de runt halv sju åkte vi hem till mina föräldrar i sumpan för att då fira min pappa som blev 61år (egentligen fyller han år idag) GRATTTIS PAPPA <3!!
Mycket god mat åt vi, de blev fondue som är typ en gryta som kokar köttet som i detta fall var oxfile & fläskfile man lägger de på en spetsig "pinne" så tar de några minuter så är en bit kött klart, man lägger då på en ny så håller man på så tills man blir mätt. Smakerna blir väldigt goda sedan har man har olika såser till, mina föräldrar hade även gjort hasselbaks potatis, sååååå gott! :D
Blev även här efterrätt, men denna är väldigt fräsch en typ italiensk glass med vit choklad och pressad blodapelsin i (alltså mamma har gjort den själv), sedan toppade hon den med kiwi och passions frukt, smakade superbra den med.
Runt 22,30 gick parkeringen ut så efter god mat med gottsällskap även denna gång så rullade vi (jaa bokstavligt talat) hem väldigt mätta och belåtna efter en superbra heldag!
Jag tvättade bort smink och borsta tänderna på en gång och somnade väl efter lite instagram tittande ;).

Här är ett fondue sett (googel) och mammas efterrätt som jag iallafall kom ihåg att ta bild på ;).
Nu hoppas jag på att hinna med en promenad, sedan ska vi förbi Daniels farfar för att fixa lite med bilderna som man fick med sig hem från ultraljudet på vår älskade bebis! Och sedan ska vi käka brunch på rival idag, bara Daniel och jag! Ser så framemot brunchen som är kl 15,00. 

Ha en fin söndag!
// T.Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0